Information om 10 days of giving

Her er (let forkortet) skoleleder Peter Franklins brev til forældrene med vigtige informationer:

Kære forældre.

Så nærmer vi os med hastige skridt “10 days of giving”. Og vi glæder os!
Nedenfor følger en række informationer herom:

Med det overordnede tema “Ansvar for medmennesket og verden….” og i lyset af situationen i og omkring Syrien, og det dertilhørende stigende antal af flygtninge, har vi valgt at give en række af vores aktiviteter i “10 days of giving” dette fokus.
Blandt andet får udskolingen den 30.9 besøg af generalsekretæren fra Røde Kors Anders Ladekarl.
Vi har også besluttet, at overskuddet fra vores LØB skal gå direkte til Røde Kors´ arbejde med flygtninge i både Europa/Danmark og i nærområderne i Syrien. (Vi havde tidligere udmeldt, at overskuddet denne gang skulle gå til skolens forældrefond).

Mødetid for eleverne i “10 days of giving”:

  • Onsdag (30/9) til onsdag (7.10) alle dage fra kl. 8.00-14.00.
  • Torsdag den 8. oktober fra 10.00-18.30.
  • Fredag den 9. oktober fra 10.00-14.00 (Evaluering, oprydning og god efterårsferie!)

I alle dagene vil SFO være åben uden for ovennævnte tidspunkter; både morgen og eftermiddag.

I “10 Days” er der morgensang efter følgende model:
Onsdag: Fællessamling i hallen kl.10.00 (derfor ingen morgensang).
Torsdag: Indskoling i teatersal
Fredag: Mellemtrinnet i teatersal
Mandag: Udskoling i teatersal
Tirsdag: Indskoling i teatersal
Onsdag: Mellemtrin og udskoling i teatersal
Torsdag: Generalprøve på fællesoptræden kl.10.15.
Fredag: Ingen morgensang

Program for torsdag den 8. oktober:
Kl.15.00 Åbent Hus for forældre og søskende + udlevering af T-shirts til løbet.
Kl.16.30: Optræden/fællessang i gården og afgang til Kastellet.
Kl. 17.30: “10 days of giving”-LØBET skydes igang.
Kl. 18.00: Lodtrækningspræmier og afslutning.

Løbet:

  • Tilmelding til løbet sker via intra under ”tilmeldinger til arrangementer”. Har I børn i flere klasser, kan I nøjes med at bestille til hele familien via én klasse.
  • Pris kr. 75,- pr deltager. (T-shirt, vand, frugt).
  • Overskuddet på ca. kr. 25,- pr. deltager går direkte til Røde Kors.
  • Tilmelding/køb er bindende.
  • (Sidste gang under “Be the change” var vi mere end 700 løbere!!)
  • Da vi skal nå at bestille trøjerne er deadline for tilmelding til løbet fredag den 2. oktober.
  • Betalingen foregår ved afhentning torsdag den 8. oktober fra. kl.15.00. Vi tager imod kontanter, dankort og Mobilepay.

I relation til alle vores aktiviteter ønsker vi os følgende:

  • Sko (Vi indsamler alle former/størrelser til projekt “Child-aid”, som vil sørge for at skoene kommer videre til Syrien.)
  • Alle typer af børnelegetøj til indskolingens børnelegetøjs-loppemarked. (Aflevering: I 1.b på 1.sal i annexbygningen).
  • Loppemarked ting. Alt som kan sælges har interesse. Fra torsdag den 1. oktober kan tingene indleveres under halvtaget i gården ved LOPPE-skilt.

Fra mandag den 5. oktober til torsdag den 8. oktober kan børnene i skolegården i 10 og 12 pausen købe popcorn, gulerødder mv. til kr.5 og kr.10,-. Overskuddet herfra går ligeledes til Røde Kors.

Til Åbent Hus om torsdagen vil der være café med mulighed for at købe kaffe, øl, vand, snacks og andre lækkerier.

På gensyn den 8. oktober kl.15.00 til Åbent Hus med elevudstillinger, musik, cafe, loppemarked og meget meget mere. Og sidst men ikke mindst til vores store “10 days of giving” LØB på volden i Kastellet.

Med venlig hilsen

Peter Franklin
skoleleder